Culturele instelling SCHUNCK in Heerlen ontving tijdens de eerste dertig dagen van de tentoonstelling Basquiat – the artist and his New York scene al 6.500 bezoekers.
De tentoonstelling is dan ook wat betreft de organisatie nu al zeer geslaagd. ‘We zien zowel ouderen als jongeren naar het museum komen en ook vanuit de Randstad en de rest van het land weet men Heerlen te vinden. Daarbij staan er de komende periode meer dan 70 schoolbezoeken gepland’, aldus Kor Bonnema, algemeen directeur SCHUNCK. De wereldwijde media-aandacht met meer dan 140 publicaties in dertien landen heeft daar zeker aan meegeholpen, vervolgt Prisca Niël, sr. adviseur marketing en communicatie SCHUNCK: ‘In het eerste weekend zagen we vooral veel berichtgeving in royalty- en lifestylebladen rondom het bezoek van Maxima die de expositie opende. Deze publiciteit heeft een behoorlijke slinger gegeven aan de wereldwijde belangstelling voor het inhoudelijke verhaal van de expositie. We hebben al veel internationale kunst- en cultuurvakpers mogen ontvangen. Met als gevolg bezoekers uit heel Europa en artikelen in de cultuurbijlagen van landelijke dagbladen en vaktijdschriften wereldwijd.’
Als de bezoekersaantallen op dit niveau blijven, verwacht SCHUNCK in april de 10.000-ste bezoeker voor de Basquiat tentoonstelling. Deze bezoeker krijgt een bijzondere en feestelijke ontvangst.
Foto credits: Kaths Photography